A Cpanelen lehetőséged van nyomon követni a tárhelyedre beérkező e-maileket. Itt tudod ellenőrizni, hogyha pl. nem érkezik meg egy e-mail akkor elért-e a szerverünkig, és mi történt vele. Amennyiben sok visszapattanó e-mail érkezik az e-mail címedre „Mail delivery failed” tárggyal, vagy az összes általad küldött e-mail visszapattan, akkor annak szintén itt tudsz utána járni.
A Cpanelre belépés után keresd meg az E-mail->Kézbesítés nyomon követése menüpontot
Itt meg tudod jeleníteni az összes, vagy csak a visszautasított (sikertelen) tárhelyedre küldött e-mailek listáját. Itt az e-mailek tartalma nem látható, csak olyan információk, amelyeket az e-mailek nyomon követéséhez tudsz felhasználni.
Szűrni lehet az e-mail címre, amelyre érkező e-mailek logját szeretnéd megnézni. Ha üresen hagyod, akkor az összes e-mail listázásra kerül:
- Az Összes megjelenítése gomb megnyomásakor látni fogod a teljesült bejövő e-mailek listáját,
- Show Blocked&Failed -re kattintva csak a valamiért nem teljesült kézbesítéseket listázza a program.
Sikertelen e-mailek nyomon követése
Kattints a Show Blocked&Failed -re, hogy megkapd a visszautasított e-mailek listáját.
Ide olyan e-mail küldési próbálkozások kerülnek, amelyeket valamiért visszautasított a szerverünk, vagy más technikai akadálya volt a kézbesítésnek.
Tippek és trükkök a megjelenítéshez
Ha a listát ki szeretnéd bővíteni további információkkal, akkor kattints a jobb felső sarokban a táblázat beállításai ikonra, ás jelöld ki az összeset. Ha később zavar a túl sok információ, vissza tudod állítani az alapnézetre.
A lista jobb oldalán mindegyik sorban találsz egy információs ikont, amelyre kattintva előjön az összes információ az adott kézbesítéssel kapcsolatban.
A leggyakoribb okok, amiért visszautasítja a szerverünk a kézbesítést
- No such person at this address: Nincs ilyen e-mail cím a Cpanelen létrehozva. Ez a leggyakoribb; a szerverünk visszautasít minden e-mailt, amelyet nem létező e-mail címre küldtek. Ezen e-mailek legnagyobb százaléka spam, amelyeket különféle IP címekről, és véletlenszerűen generált, szintén nem létező e-mail címekről küldenek. De ide kerül az az e-mail is, amelyet az az ismerősöd küldött, aki véletlenül elgépelte az e-mail címedet.
- Sender verify failed: A szerverünk nem tudta az e-mail kommunikáció során visszaellenőrizni a feladót, emiatt visszautasította a levél kézbesítését.
- JunkMail rejected: Valamilyen spam listán van a küldő fél IP címe, vagy e-mail címe.
- Filtered: A levelet kiszűrte valamely általad beállított e-mail szűrő,vagy a Cpanelen beállított Spamszűrő szűrte ki a levelet.
- Deferred, Mailbox is full: Nem lehetett e-mail küldeni neked, mert megtelt az e-mail fiókod, vagy a tárhelyed.
A lista bal oldalán található ikonok beszédesek az okot tekintve, ha fölé visszük az egeret, további információt kapunk, pl:
- Ezt az üzenetet egy RBL, egy szűrő vagy más konfiguráció az SMTP idején elutasította.
- Ezt az üzenetet e-mail szűrő, vagy spam-észlelő szoftver eltávolította.
- A levél rendben megérkezett az e-mail címedre.
Visszapattanó e-mailek, általad küldött e-mailekre
Olyan e-mailek is bekerülnek a Kézbesítés nyomon követése listába, amelyek általunk küldött e-mailekre jöttek visszapattanóként. Ha pl. küldesz egy e-mailt egy nem létező e-mail címre, akkor arról a fogadó fél szervere küld egy visszapattanó e-mailt „Mail delivery failed” fejléccel, ebben az e-mailben a legtöbbször a visszautasítás oka is megtalálható.
Az olyan általad küldött e-mailek esetén, amelyek visszapattantak hozzád kézbesítés hiányában, a listában ez az ikon fog látszódni:
Az általad elküldött e-mailek általában ugyanolyan elbírálásban részesülnek, mint a mi szerverünkre küldöttek: a fogadó e-mail szerver ellenőrzi a feladó domain DNS beállításait, azt, hogy a címzett létezik-e, spamlistán van-e a feladó, ellenőrizheti az e-mail tartalmi elemeit, és az ottani spam szűrő emiatt is kiszűrheti az e-mailedet. A visszautasítás okát megtalálod a visszapattanó üzenetben, és a Kézbesítés nyomon követése listában is láthatod az okokat.
A leggyakoribb okok és hibaüzenetek a nem kézbesíthető e-mailekre
- The account or domain may not exist, they may be blacklisted, or missing the proper dns entries. Az e-mail cím nem létezik, vagy nem működik a domain, vagy feketelistán van, esetleg hiányoznak a szükséges DNS rekordjai a fogadó félnek.
- Retry time not reached for any host after a long failure period. A szerverünknek hosszabb próbálkozás után nem sikerült elérnie a fogadó fél szerverét. Általában IP kitiltás áll a háttérben, a fogadó fél szervere kitilthatta a szerverünk IP címét.
- SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<„e-mail address”>: 550 unrouteable address. Több oka lehet: fogadó fél helytelen DNS beállítása, elírt, nem létező e-mail cím.
- 550 No such person at this address/mailbox unavailable: Nem létező fogadó e-mail cím.
Összes küldött üzenetem visszapattan, mit tudok tenni?
Ha az alábbi hibaüzeneteket látod a listában, akkor elérted a szerverünkről kiküldhető kimenő levélküldési limitet:
- Domain [domain name] has exceeded the max emails per hour allowed.
Több e-mailt próbáltál küldeni a szerverünkről, mint a szerződésben meghatározott mennyiség. Ha több e-mailt próbálsz kiküldeni, akkor egy bizonyos százalékát a következő órában elküldi a szerver, de a többit újra kell küldened. Ez a limit minden egész órában nullázódik.
- Domain [domain name] has exceeded the max defers and failures per hour allowed. Message discarded.
A nem létező, vagy helytelen címzéssel ellátott, vagy sikertelen kézbesítés miatt visszapattant e-mailek száma elérte a szerződésben meghatározott mennyiséget. Ez a limit szintén minden egész órában nullázódik.
Fontos tudnivalók, hogyha a fenti két hibaüzenetet látod a listában:
- A hírlevél küldés nem engedélyezett szerződésünk szerint a tárhely szolgáltatások esetén. Az okokról itt olvashatsz.
- Ha úgy gondolod, hogy az e-maileket nem te küldted, amelyek visszapattantak, akkor lehetséges, hogy a géped vírusos, és megszerezték az e-mail címed jelszavát. Ez akkor majdnem biztos, hogyha sok visszapattanó e-mail jön a fiókodba, amelyek számodra ismeretlen címzettekkel vannak ellátva. Ilyenkor amint lehet lépj be a cpanelre, és változtass jelszót, majd futtass a gépeden vírusellenőrzést, és csak ezután add meg újra az e-mail programodban az új jelszót!
- Ha az e-maileket te küldted, de nem hírlevelek, akkor lehet, hogy a címzést rontottad el, pl. valamilyen olyan karakter került a címzésbe, amely helytelen.
Jó tudni!
Ha kiderült az ok, hogy miért nem sikerült a levélküldés, és elhárítottad, akkor a következő egész órában fogsz tudni újra levelet küldeni.