CPanel automatikus kizárás (IP tiltás)

Szervereink fel vannak szerelve a legmodernebb védelmi mechanizmusokkal. Ezek közé tartozik az IP kitiltás, amikor valami olyan kérés érkezik a szerverhez, amely nem engedélyezett, vagy veszélyeztetné a szerver biztonságát, vagy biztonságos működését.

CPanel automatikus IP kizárás – Brute Force Protection

A rendszer figyeli az összes bejelentkezést (cPanel, FTP, e-mail, stb.) és ha valamelyik ágról rossz felhasználói nevet, vagy jelszót érzékel, letiltja az összes bejelentkezési lehetőséget az adott internet kapcsolat IP címéről.

Több egymás utáni próbálkozás esetén tűzfal tiltja a szerver teljes elérését. Először csak egy meghatározott ideig tiltjuk az IP-t, majd automatikusan visszaengedi a rendszerünk. Ha viszont nagyon sokszor megismétlődik ez, akkor az automatikus kizárás ismét megtörténik, és csak mi tudjuk feloldani a tiltást.

TIPP

Ellenőrizd mi okozhatja a kizárást, lehet pl. egy rosszul konfigurált e-mail kliens program, amely időről időre pl. rossz jelszót küld a szervernek, ezzel növelve a próbálkozások számát. Ha letiltott a rendszer, írj egy levelet az ügyfélszolgálatunkra, hogy töröljük a tiltólistát! Ekkor általában meg is tudjuk mondani, hogy mi okozta a tiltást, ha az nem túl régen történt.

 Miért kerülhet tiltásra egy IP cím?

Az IP címed számtalan okból lehet kitiltva, a leggyakrabb előforduló okok pl:

  • Helytelen cpanel felhasználó név, vagy jelszó megadása
  • Helytelen webmail felhasználó név, vagy jelszó megadása
  • Helytelen FTP felhasználó név, vagy jelszó megadása
  • Helytelen weboldal admin bejelentkezés
  • Rossz e-mail felhasználó név/jelszó
  • Helytelen e-mail program beállítás (pl. SMTP hitelesítés nincs bejelölve a programban, vagy más helytelen beállítás)
  • Túl sok POP3 lekérdezés
  • Helytelen port megadása
  • Helytelen SMTP kommunikáció a szerverrel

Mit tehetek, ha tiltásra került az IP-címem?

Ha több mint egy óra hosszat ki van tiltva az IP címed, írj egy üzenetet az ügyfélszolgálatunkra, hogy oldjuk fel a tiltást! Ekkor ki is tudjuk deríteni általában, hogy mit kell tenned, hogy ne tiltódjon ki megint.

Ha nem tudok belépni, hogy tudom megváltoztatni a belépési jelszavaimat?

Itt találod a leírásainkat, hogy az egyes belépési jelszavakat hogyan tudod megváltoztatni:

4 Hozzászólás

  • Bőr Norbert
    Posted 2014. 04 24. 20:48 0Likes

    Tisztelt Endre!

    Nagyon jó dolognak tartom ezt a letiltást. Ezzel is védve vannak a szolgáltatást igénybevevők. Ugyanakkor kicsit túlzottnak érzem. Feledékenységből elhasználtam a próbálkozási lehetőségeket és ennek következményében a weblap sem érhető el, így a kedves vendégeink sem tudják azt látogatni. A weblap elérhetőség jó lenne, ha biztosított maradna mindig minden körülmények között.

    Üdvözlettel
    Bőr Norbert

  • Endre
    Posted 2014. 04 24. 20:53 0Likes

    Kedves Norbert!

    Írd meg nekünk az IP címedet az info@tarhelypark.hu-ra, és holnap nyitás után azonnal kiszedjük a tiltást! Ha az ugyfel.tarhelypark.hu-ról bejelentkezve írsz segítségkérést, akkor legyen sürgősre állítva, hogy lássuk!
    Egyébként az oldal minden más IP-ről elérhető, csak arról nem, ahonnan a rossz jelszó megadás volt több mint 5-ször.

  • Bőr Norbert
    Posted 2014. 04 24. 21:07 0Likes

    Kedves Endre!

    Köszönöm a gyors választ! Már elküldtem normál üzenetként. Viszont így, hogy a többi ip-ről működik rendesen és elérhetőek vagyunk, így nem sürgős a visszaállítás.

    Köszönettel
    Bőr Norbert

  • Jakab László
    Posted 2014. 06 01. 10:47 0Likes

    Én szerintem jól adtam meg a jelszót, mégis letiltott. És biztos nem volt 5 próbálkozás.

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..