Menu

Hogyan állítsam meg a spameket?

Tárhely tulajdonosként sokszor találkozhatsz spamekkel, amelyek a nálunk létrehozott email címeidre érkeznek, vagy rosszabb esetben onnan kerülnek küldésre. Ebben a cikkünkben olyan trükköket szeretnénk megosztani, amelyek alkalmazása után biztosan kevesebb spamet fogsz kapni, oldalad pedig biztonságosabb lesz!

Spamek érkeznek az email címemre nagy számban, mit tudok tenni?

Először is azt kell kitalálni, hogy miért jönnek a spamek, illetve milyen jellegű spamek ezek. A probléma forrása a legtöbb esetben könnyen kideríthető.

Visszapattanó mail delivery failed üzenetek jönnek az email címemre olyan email címekről, amelyekre soha nem küldtem emailt. 

A cPanelen az Email->Kézbesítés nyomon követése résznél tudod ellenőrizni, hogy mi történik*:

Jó tudni!

1. Kattints az Összes megjelenítése gombra

Amennyiben a listában sok sárga és a piros, felkijáltójeles ikonnal ellátott kézbesítési sor van, különösen, ha azt látod, hogy több sor is van, akkor gyanakodni kell arra, hogy spamek mentek, vagy próbáltak kimenni a tárhelyedről.

2. Kattints a sárga, felkijáltó jellel ellátott sorban az információs ikonra, itt láthatod a kézbesítés eredmény részleteit.

Feltört email fiók jelszó

Hogyha a “Hitelesítés” résznél azt látod, hogy “dovecot” akkor az email fiók küldte ki az emaileket, ilyenkor sok a “Mail delivery failed” bejövő email a fiókodban.

Megoldás:

változtasd meg az email címedhez tartozó jelszót, mert azt valahogyan, pl a gépedre telepített vírus segítségével megszerezték. Amennyiben a változtatás után megszűnik a bejövő Failed email, és a cpanelen is ezt látod, akkor már csak a gépeden kell vírusellenőrzést futtatnod, és ami nagyon fontos: bárhol, ahol jelszóval kell belépned, ott SSL kapcsolatot használj! Az email programokban SSL kapcsolatot használj, a webmailre pedig a szerver “https” webmail linkjén jelentkezz be. Pl:

Ha a tárhelyed a cpanel14-es szerverünkön található, akkor a webmail belépési linked ez*:

https://cpanel14.tarhelypark.hu:2096

*Amennyiben más számú szerveren található a tárhelyed, akkor helyettesítsd be a “14” helyére azt a számot, tehát 13-as szerver esetén a link: https://cpanel13.tarhelypark.hu:2096 lesz.

Feltört weboldal miatti spamelés

Ha a kézbesítés eredményeinél rengeteg piros failure -t találsz, és a “Hitelesítés” résznél azt látod, hogy “localhost“, akkor a weboldalad spameket küld, vagy próbál kiküldeni.

Megoldás:

Zárd ki az oldalad elérhetőségét egy .htaccess kóddal:

Itt találod a leírást, ha nem tudod mi az a htaccess. A fenti 111.111.111.111 IP cím helyére helyettesítsd be a saját IP címedet, amelyet itt találsz. Ezután a weboldal csak a saját internet kapcsolatodról lesz elérhető.

Ebben az esetben a weboldalt át kell néznie egy WordPress fejlesztőnek, és frissíteni az oldalt, vagy a legjobb előlről újra telepíteni.

Spamelés captcha hiánya miatt

Az email nyomkövetésénél a weboldal feltöréséhez hasonló módon “localhost”-ot találsz ilyenkor a Hitelesítés résznél. Captcha nélkül védtelen az oldalad a spamelő robotokkal szemben, ezért, ha:

bármilyen adatot lehet-e beküldeni az oldalról:

– email küldő űrlapon
– regisztrációhoz
– belépéshez az oldalra
– egyéb olyan lehetőség, ahol robotok tudnak adatot beküldeni,

akkor ezeket lásd el Captcha-val, vagy tiltsd le ezeket a lehetőségeket!

Részletes leírást találsz ezen az oldalon, hogy mi a teendő a Captcha telepítéséhez.

Bejövő spamek a weboldalon szereplő email címekre

Amennyiben a weboldaladon kódolatlan formában jeleníted meg az email címedet, akkor ki vagy téve a spamelő robotok támadásának, és sok bejövő spamed lesz, annak ellenére, hogy a tárhelyen aktív spamszűrő működik.

Így tudod kideríteni, hogy érintett-e az oldalad:

Pl. Chrome böngészőben nyisd meg az oldaladat egy új inkognitó ablakban.

Kattints jobb gombbal az oldalra, és az “Oldal forrásának megtekitése”-re.

Ezután látni fogod azt, amit a robotok is. Ha itt rákeresel az email címedre, és megtalálod, akkor tedd az alábbiakat.

Megoldás:

Az oldalon úgy kell megjeleníteni az email címet, hogy az ne látszódjon az oldal forrásában. Ehhez a legtöbb CMS rendszernél plugint lehet telepíteni, amely megoldja a problémát. A kifejezés, amelyre rá kell keresned a pluginhoz: “Email Address Encoder Plugin”. A plugin telepítése után vizsgáld meg ismét az oldalt a fent leírt módon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.