Lemezhasználat megtekintő

Azt, hogy mi foglalja a helyet a tárhelyeden, a cPanelen a Lemezhasználat menüpontban tudod részletesen ellenőrizni.

Jó tudni!

A cPanel a beállított email címre emailt küld 80 és 95% -os foglaltság esetén. Ha teljesen megtelik a tárhelyed, akkor nem tudsz belépni webmailen az emailekhez, és ‘Over Quota’ hibát ír ki az oldal. Ekkor szabadíts fel helyet, a cPanel fájlkezelőjével, vagy FTP-n, vagy bővítsd a tárhelyet!

Kattints a cPanelen a Fájlok->Lemezhasználat ikonra, illetve a cPaneled főoldalán a statisztikák nézetben is megtalálod.

lemezhasznalat-cpanel ikon

A következő oldalon mappánként tudod ellenőrizni a helyfoglalást. A teljes lemez felhasználást a lista alján találod.

lemezhasznalat lista

Ha egy almappa helyfoglalása érdekel, akkor tekerj az oldal aljára, ahol könyvtárfát találsz, és egyenként le tudod nyitni a mappákat a kis nyilacskára kattintva. Ha pedig a mappában található fájlok méretére vagy kíváncsi, akkor kattints a mappa nevére, és megnyílik a fájlkezelő.

lemezhasznalat-03

Jó tudni!

A tárhelyed fő domainje mindig a public_html mappából kerül kiszolgálásra. Az egyéb hozzáadott domainek könyvtárját pedig ellenőrizni tudod itt, hogyha nem vagy biztos benne, hogy melyik könyvtárból működik egy adott hozzáadott domained.

 

Hogyan tudok helyet felszabadítani a tárhelyen?

Elsődleges, hogy bármikor lehetőséged van a tárhely bővítésre. Ehhez itt találod a leírást, de ha ügyfélszolgálatunkra írsz chaten, vagy emailben akkor szintén segítünk minél hamarabb bővíteni.

Fájlok

Jó tudni!

Fontos, hogy ne törölj alapértelmezett fájlok vagy mappákat a tárhelyről. Itt találod a leírást erről.

Elképzelhető, hogy vannak felesleges fájlok, vagy emailek a tárhelyen, amelyek foglalják a helyet. Ha szükséges, konzultálj a webfejlesztőddel, hogy vannak -e az oldal fájljai között feleslegesek. Ilyenek lehetnek az ideiglenesen generált fájlok, log fájlok, hibanaplók. Olyan is előfordul, hogy valamilyen hiba van az oldaladon, amelyhez be van kapcsolva a hibák naplózása. Egy-egy ilyen hibafájl, ha az oldal hibákat generál nagyon nagyra, akár több GB-osra is duzzadhat. A megoldás a felesleges error-log fájl törlése, és az oldal hibáinak javítása, esetleg, ha már nem szükséges a hibakereséshez, akkor az error-log kikapcsolása. Ez mindig az adott weboldaltól függ, hogy hol lehet kikapcsolni.

Fájlokat FTP-n keresztül, vagy a cPanel felületen a fájlkezelőben lehet törölni.

Emailek

Ha IMAP-pal használod a levelezés, akkor ne törölj az emailek közül a szerveren, hiszen akkor az email programodból is eltűnnek! (Hacsak nem készítesz a saját gépeden mentést az emailekről egy másik mappába). Ha tehát IMAP-ot használsz, akkor archiválnod kell az emaileket a saját gépen mielőtt törölsz az email fiókból.

POP3 esetén a szerverről bátran törölheted az emaileket (mondjuk webmailen keresztül, vagy az email disk usage menüpontban), azok az email programodban megmaradnak. Természetesen ebben az esetben sem árt néha archiválni, arra az esetre, ha a gépeddel történik valami. De technikailag a POP3 használata esetén az emailek letöltődnek a szerverről, onnan a programodba nem történik szinkronizáció.

Email törlése a szerverről

A cpanelen az email disk usage menüpontban tudod elvégezni ezt a legegyszerűbben. Fontos, hogy figyelj a fent leírt IMAP vagy POP3 beállításra!

Mentések

Lehetséges, hogy korábban mentést állítottál be az oldaladhoz, pl. a WordPress automatikus mentését. Ezen mentések közül is tudsz törölni, ha már nem kell, vagy a gépedre való letöltés után.

Hozzászólás küldése

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .